Thursday 2 January 2020

Assalamu'alaikum.. Apa khabar semua?

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalamu'alaikum

Lama sungguh Nurul tidak menjengah disini. Tiada posting untuk tahun 2017, 2018 dan 2019. Tahun 2020 baru mengangkat tirainya menggantikan 2019. Hari ini, tiba-tiba sahaja terdetik untuk kembali menulis menumpahkan segala apa yang disimpan, dilalui, dirasakan sepanjang tahun yang sudah berlalu. 

Jika nak dirangkumkan 3 tahun terakhir, Begitu banyak ujian yang menuntut kesabaran. Berhiaskan tangisan dan kerisauan. Allah maha mengetahui. Allah sebaik-baiknya perancang dan Nurul yakin, Allah tidak mungkin menzalimi umatNya. In shaa Allah.. Nurul akan tuliskan disini dari masa ke semasa bila sesekali bila kenangan itu datang bertandang. 


Seperti kata Dr MAZA diatas.. Sekalipun tahun baru tidak datang, waktu dan hari akan terus berputar, umur akan terus meningkat. Setiap detik yang bertambah, setiap detik juga berkurangnya usia. 

Ramai kita dengar mengeluh tentang waktu yang cepat berlalu, peralihan hari ke minggu, minggu ke bulan tapi jarang kita dengar yang mengeluh tentang sisa usia yang semakin berkurang seiring cepatnya waktu berlalu.

Nurul doakan, mudah-mudahan Allah permudahkan segala urusan kita tahun ini dan tahun-tahun akan datang. Menganugerahkan kesihatan dan keberkatan usia dalam iman. Mendekatkan kita pada mereka yang membawa kita dekat pada Nya. Menjauhkan kita dari keadaan yang memberi mudarat atau menjauhkan kita dari rahmat Allah. 

b

Mudah-mudahan kita semua termasuk dalam golongan yang sabar dan mengerjakan solat. In shaa Allah 🖋


No comments :