Thursday, 22 August 2013

Kemalangan di Genting Highland

Assalamualaikum dan Selamat pagi semua.. 



Semalam sambil menunggu jiran sebelah untuk sama2 bermarhaban di rumah jiran lainnya, Nurul menonton TV dan membaca tulisan kat bahagian bawah TV yang bergerak2 tu (tak tau la ape nama nye) Kemalangan Bas express terjunam ke dalam gaung berhampiran Genting Highland.



Pagi ni, on the way pegi kerja, HOT.FM buat Hot Chat tentang ini juga dari surf net, Nurul mendapat info yang Bas tersebut sebenarnya adalah bas penumpang biasa yang menjadi pengangkutan pergi dan balik kerja sebilangan besar pekerja-pekerja Genting Highland. Bas tersebut terbabas dan terjunam ke dalam gaung sedalam 30 meter di KM3.6 Genting hingland sekitar pukul 2.20pm(21/08/2013). Bas tersebut membawa 52 penumpang. Seramai 37 penumpang disahkan meninggal dan 16 penumpang lagi cedera dimana kebanyakannya cedera parah dihantar ke Hospital Kuala Lumpur, Hospital Selayang, Hospital Sungai Buluh dan Hospital Bentong.



Nurul terkejut dan merasa amat sedih dengan berita kemalangan yang yang mengejutkan ini. Salam takziah untuk mangsa dan keluarga mangsa dan Nurul doakan semoga sabar dan tabah.

Sama-sama kita hadiahkan AL-fatihah buat yang terkorban.
Post a Comment