Tuesday, 17 September 2013

Aktiviti Hujung Minggu Wk37

Selamat Hari Malaysia semua.. baru sehari berlalu, mood masih ada kan? :)

Cuti 3 hari kemana ye? Sabtu(14/09/2013) Nurul gi kebun, orang jaga kebun tu bagitau rambutan semua dah masak dan SUDAH DIPETIK!Adesss... macam paksa amik jek ni.. haha


Tidak ada pilihan... kene datang juga angkut, sampai rumah kebun nengok ade 7 karung rambutan dan yang separuh karung tu cempedak bersusun kemas depan beranda rumah, tunggu diangkut aje... adoii.. nak buat ape banyak2 gini??



Home Sweet Home... Rambutan tiba rumah dengan selamatnya..lagi duk fikir banyak ni nak buat ape ye? 2 karung dah bagi2 pada sedara-mara...lagi lebih 5 karung ni...urmm...Jeng-Jeng...


MARI...MARI.... RAMBUTAN MANIS...RAMBUTAN LONGKAH...
1KG RM2.. BELI 3KG SPECIAL RM5... MARI..MARI... (* _*)'


Yeah~!.. Aktiviti ujung minggu yang sungguh menguntungkan.. haha.. 
ala...jual murah2 je.. pekan bawah sana jual 1KG RM3.50, 3KG RM10.. ha...kan banyak jimat tu^^

Oye.. masa melihat-lihat pokok2 buah kat kebun tu, Nurul perasan pokok cempedak kena balut dengan anyaman daun kelapa macam pic bawah ni.. 


Unikkan? biasa Nurul nampak orang balut dengan kertas suratkhabar, karung plastik atau baju2 lama je...rajin sungguh Pak Agus dengan isterinya. Mereka memang sangat baik dan amanah, memang bertuah siapa yang dapat pekerja seperti mereka ni. 
Post a Comment