Wednesday, 20 August 2014

Penghuni baru rumah Nurul..

Assalamua'laikum...

Hehee.. pun boleeee :D
Kucing punya cerita ni :) Honestly, Nurul ni bukanlah pencinta kucing bukan juga pembenci kucing ok.. hehe.. biasa2 je.. masih terselit juga simpati dan rasa kecomelan tu bila nampak kucing lapar atau anak2 kucing comel..


Sapalah mengganggu pagi ku ini...
*gitulah agaknye dalam fikiran anak2 kucing ni.. hehee
Bermula dengan kedatangan seekor kucing kat umah Nurul..urmm.... dalam pertengahan tahun lalu gitu, sampai la ni dah memang duduk kat umah Nurul.. Kucing ni selalu tidur di beranda luar atau atas loteng rumah. Seingat-ingat Nurul, ni masuk kali ke-4 atau ke-5 kucing tu beranak, semua anak takde kekal sampai besar.. paling lama pun dalam 4~5 bulan gitulah, Kesian juga kat mak kucing, seksa beranak, kejap je anak-anak hilang pula.. memang rasa kepelikan sangat kat situ, mana pegi anak dia eaaa? orang amik ke? entah laa.. x-file! 

Tengok kepalanye tu.. semua arah samaaa... haha.. lucu!

Pagi tadi nak berangkat gi keje, nampak anak-anak kucing ni beratur cantikkk je tidur atas kayu sofa kat beranda luar.. sofanya dibawa masuk dalam rumah sebab tanak bagi hujan... mak dia dah meow-moew minta makan masa Nurul kuar pintu.. ye laa.. kejap lagi nak bagi anak2 dia ni nenen kannn.. gemuk-gemuk montel anak-anak kucing ni.. 

urmm..Anak kucing 4 ekor ni tak tau la sampai berapa lama pula ade kat umah Nurul.. selagi ada ni, amik la pic, bole buat kenangan :D



Post a Comment