Wednesday, 25 February 2015

Perasaan apakah?

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamu'alaikum..

Perasaan. Susah untuk dimengerti, walaupun perasaan sendirikan? dalam gembira ada sedih, dalam sedih ada gembira..dalam memiliki ada rasa kehilangan, begitulah sebaliknya.. 


Perasaan apakah?


Ada ungkapan yang sering kita dengar "Jangan terlalu mengikut perasaan, diri sendiri merana".. mungkin ada betulnya sebab perasaan tu silih berganti so tak payahlah nak beriye-iye layan pon.. hehee.. kadang happy, kadang sedih, kadang over sensitif, bosan, sepi... kadang rasa cam nak nangis tapi bila difikir-fikir, takde ape pula yang perlu ditangiskan.. urmm.. 




Bila cakap pasal perasaan ni tak habis-habis sebenarnya.. Setiap hari semua perkara yang berlaku disekeliling membuatkan kita bermain dengan perasaan, tak kiralah kehidupan peribadi, alam pekerjaan, hubungan sesama manusia, alam sekeliling, semuanya memerlukan perasaan untuk bersikap dan seterusnya menentukan tindakan yang akan kita ambil terhadap satu-satu keadaan itu... betul tak? haa? salah ke? hahaa.. ok2... mungkin juga Nurul salah.. huhuu :p


relax
Relax.. take it easy..

Orang yang optimis bukanlah orang yang hidup tanpa kesusahankan? orang yang optimis adalah orang yang sentiasa kuat menghadapi ujian atau cabaran.. sentiasa mencari-cari sudut positif pada setiap keadaan negatif, mampu mendidik hati agar sentiasa redha dan sabar serta yakin pada Qada dan Qadar Allah. In shaa Allah.


Post a Comment