Tuesday, 6 May 2014

Maafkan aku kucing...


Maafkan aku kucing...
pic dari google images
Pagi tadi Nurul lewat sampai ofis.. bukan sebab terlambat bangun, bukan juga sebab trafik jem, tapi disebabkan seekor anak kucing. Nurul terlanggar semasa mengundurkan keta dari porch.. sebelum tu, Nurul perasan ada 3~4 ekor anak kucing bermain-main dibawah meja halaman depan rumah, tapi disebabkan nak cepat, Nurul tak berfikir lebih2 sangat tapi rasa pelik.... mana datangnya anak-anak kucing ni? Tentu ada orang meninggalkan anak-anak kucing disitu malam tadi sebab balik keje around 7pm semalam takde pun anak-anak kucing ni…

Masa Nurul undur keta, terdengar bunyi “meowww…”.. Nurul terus stop dan buka pintu keta.. ohh goshh! bawah tayar belakang terbaring seekor anak kucing sedang menggeletek-geletek dengan nafas akhir.. ya Allah!  dengan darah dan isi yang terburai..  menggigil Nurul melihatnya... sampai la ni Nurul terbayang-bayang.. kenapalah orang tu sampai hati nak letak anak kucing kat rumah Nurul dan berakhir macam ni?

Nasib baik la ada anak sedara peniaga sarapan depan umah Nurul ni .. berani mengangkat bangkai anak kucing tu dengan alas plastik, Nurul tanamkan tepi luar rumah.

Kejadian tadi begitu mengganggu emosi, asik teringat-ingat, rasa bersalah menyelubungi hati, terbayangkan saat-saat nafas akhir anak kucing tu tadi, dengan darah, isi yg bertabur tadi… Mak bekalkan nasi goreng pun masih tak berjamah, hilang selera, hilang tumpuan… Kepala makin rasa berat, leher rasa lenguh semacam.. rasa macam nak demam pun ye juga...

Post a Comment