Monday 4 March 2013

Inspirasi kekal sihat

Kosmo 04/03/2013 

Bagaimanakah esktrak buah-buahan beri dan kolagen membantu kesejahteraan tubuh dan kecantikan dari dalam?

HARI ini kita melihat semakin ramai yang mengambil makanan tambahan untuk mengekalkan kesihatan, kesejahteraan dan kecantikan. Semuanya membuktikan kepada falsafah lama yang dipegang hingga hari ini, kecantikan itu datangnya dari dalam.

Konsep kecantikan sebenar seharusnya bermula dengan kesihatan yang baik semakin popular di kalangan pengguna hari ini.

Sebagai sebahagian daripada inspirasi untuk membantu orang ramai kekal sihat dan cantik, Tupperware Brands Malaysia memperkenalkan makanan tambahan kesihatan dan kecantikan baru, NaturCare Berry Gen.

Diperbuat daripada campuran kolagen semula jadi dan potent diformulasikan untuk membantu wanita dan lelaki untuk mendapat kesejahteraan dan gaya hidup yang seimbang melalui pemakanan.

Apakah yang istimewa tentangnya? Ia adalah campuran premium buah beri yang unik seperti bluberi, rasberi, kulit anggur, oren, epal, pisang, strawberi dan acerola.

Ekstrak beri diketahui mengandungi bahan-bahana ntioksida yang dapat melawan radikal bebas, mencegah kerosakn sel yang menyebabkan penuaan pramatang. Pada masa sama, ia baik untuk perlindungan daripada penyakit autoimun seperti kanser.

“Makin ramai pengguna memahami kulit, rambut dan kuku yang cantik ada hubung kaitnya dengan kesihatan secara keseluruhan.

“Untuk mengekalkan penampilan dan mengekalkan tubuh yang bertenaga, adalah penting untuk memasukkan bahan-bahan yang betul seperti kolagen dan antioksidan dalam diet seharian,” kata Pengarah Pemasaran Tupperware Brands Malaysia, Christine Wong.

NATURCARE BerryGen, mengandungi bahan-bahan berkhasiat untuk kesihatan dan kecantikan.

Tambah beliau, keadaan kulit refleks kepada tahap kesihatan seseorang secara menyeluruh justeru dengan menjana semula tubuh kita dapat memperbaiki penampilan kulit secara keseluruhan. Namun, hari ini, pengambilan makanan semata-mata tidak dapat memberikan kita kesemua nutrien yang diperlukan tubuh. Jadi, makin ramai pengguna yang beralih kepada makanan tambahan untuk mendapat kesihatan yang optimum.


Sehubungan itu, NaturCare Berry Gen menggunakan formulasi Perancis yang dipatenkan, kolagen marin yang dituai dari perairan utara Jepun, menggalakkan kulit yang halus, mengurangkan kedutan dan keanjalan di samping pergerakan yang sekata.

Produk ini juga menggunakan teknologi hidrolisis bioenzim untuk mengestrak kolagen menjadi struktur molekul yang lebih halus. Semuanya bertujuan untuk meningkatkan kadar serapan yang lebih tinggi hingga 98 peratus.

Ia juga bebas daripada bahan-bahan kimia tambahan, pengawet, pewarna dan perasa, lemak serta kolesterol. Selain itu, NaturCare BerryGen, mengandungi bahan-bahan positif untuk kesihatan, kecantikan, CoQ10 yang baik untuk jantung, gingko biloba untuk aliran darah, probiotik untuk menguatkan sistem pertahanan tubuh serta L-Karnitin untuk merangsang metabolisme.

Dengan kandungan campuran 17 jenis asid amino ia memberi nutrisi untuk merawat, dan mengekalkan keremajaan. Tambahan pula, ia mengandungi 10 peratus hidroksiprolin sejenis asid amino penting untuk elastisiti dan ketegangan kulit.

Bersempena musim cuti ini, Tupperware Brands memperkenalkan pek hadiah yang unik terdiri daripada sekotak NaturCare BerryGen dan mangkuk Elegancia pada harga RM199.

Ia mula dijual dari 17 November hingga 31 Disember ini di semua pusat-pusat perniagaan dan wakil penjual Tupperware Brands. Maklumat lanjut, hubungi laman sesawang www.tupperware.com.my.
Sumber



No comments :