Friday 1 March 2013

Kulit tegang, wajah lebih cerah


Utusan/Feminin
ARKIB : 24/04/2012

KOLAGEN merupakan elemen penting dalam mengekalkan kecantikan seseorang terutama mereka yang mengidamkan kulit tegang, anjal, cerah dan menawan.

Pengambilan kolagen merupakan pengganti kepada suntikan dalam mendapatkan wajah dan bentuk badan idaman.

Selain itu, suntikan pula kadang-kadang boleh mendatangkan pelbagai kesan sampingan yang memudaratkan.

Kini produk yang mengandungi kalogen boleh didapati secara meluas di pasaran di seluruh negara.

Salah satunya ialah jenama CollaB'utee yang merupakan produk kolagen terbaik untuk golongan lelaki dan wanita.

Ia mengandungi komponen antioksidan Vitamin C yang mampu mengelakkan kulit menjadi kering, mengurangkan kedutan dan menambahkan seri di wajah.

Produk ini terbukti apabila kebanyakan pengguna dapat merasai sendiri perubahan positif kepada diri mereka kerana produk yang dirumus dari Jepun itu mempunyai pelbagai kelebihan.

Antaranya memulihkan keanjalan dan keremajaan kulit, menghilangkan garis halus dan kedutan, membaikpulih sel kulit, menegang dan menggebukan kulit serta mengurangkan pigmentasi.

Produk itu juga membantu mencerahkan kulit, menambahkan kelembapan kulit, melindungi kulit daripada radiasi UV yang berbahaya dan untuk wanita ia turut membantu menegangkan payu dara.

Selain itu, CollaB'utee mengandungi oksidan yang meneutralkan serangan radikal bebas dan memelihara kulit dari dalam, merangsang pertumbuhan kolagen serta menghalang oksidasi sel.

Minuman kolagen halal ini boleh diambil dengan cara mencampurkan satu paket kandungannya dengan air mineral sejuk dan minum sebelum sarapan dan sebelum tidur.

Selain itu, ia juga boleh dicampur dengan jus buah-buahan bagi mempelbagaikan cara pengambilan.

CollaB'utee merupakan minuman kecantikan dan kesihatan yang berasaskan hidrolisis kolagen laut yang mengandungi ramuan yang istimewa.

Setiap pek 10 gram Collab'utee yang dirumus khas dari Jepun terdiri daripada kolagen, vitamin C dan berperisa strawberi.

Golongan yang disarankan untuk mengambil CollaB'utee ialah wanita berusia 25 tahun ke atas, Wanita yang mengidamkan payu dara montok, ingin kulit muka yang berseri dan gebu serta mereka yang mahu menegangkan dan mengurangkan kedutan kulit.

Selain itu wanita yang terdedah kepada pancaran matahari terik juga disaran mengamalkan produk ini selain mereka yang mengalami masalah hormon kurang stabil.

Malah pengambilan produk ini juga boleh membantu mengatasi tona kulit yang tidak sekata dan membebaskannya dari pigmentasi dan jeragat.

CollaB'utee dirumus daripada bahan aktif yang merupakan sumber kolagen dari ikan laut dalam dengan daya keterlarutan tinggi, mudah dihadam dan berdaya serapan kelembapan yang rendah.

Ia turut mengandungi L-Arginine, iaitu bahan utama bagi pembaikpulih tisu dan tulang yang rosak.

L-Lysine yang terdapat dalam CollaB'utee pula merupakan asid amino untuk pertumbuhan dan pemulihan tisu badan.

Bahan aktif lain yang terdapat dalam produk ini ialah oligo bagi membersihkan usus dan melegakan sembelit.

Protein soya yang terdapat di dalamnya pula bagi pembinaan semula sel badan sementara pati soya atau isoflavones membantu menegangkan payu dara dan menyeimbangkan hormon.

Turut terkandung dalamnya ialah bahan antioksidan dan multivitamin yang melindungi tubuh dari radikal bebas, tekanan oksidatif dan membenarkan molekul kolagen terbentuk.

Ia merupakan elemen penting dalam pembinaan semula tisu parut, salur darah dan pembentukan tulang rawan.

Mereka yang berminat untuk mencuba produk ini atau menjadi pengedar boleh menghubungi 0133443700 dan 0133605700 atau layari www.SunFabulous.com.
Sumber

2 comments :

Unknown said...

rumpai laut punya banyak khasiat ya? :)
... sist Nurul pengedar juga?
boleh ko promosi di blog saya

biar banyak orang yang tahu. ^_^

Nurulhidayah said...

banyak khasiatnya Yayu.. bole baca di pages khasiat dan kelebihan :D

Nurul memang amalkn pengambilan Kolagen Rumpai Laut, lebih murah dari yang sudah diproses macam2 produk seperti banyak dipasaran ^^

Wahh.. bole promosi diblog Yayu? terimakasih banyak2, macammana caranya?