Tuesday 5 March 2013

Kolagen bantu lambat penuaan

MYmetro Oleh Hajahfarhana Tarmudi


PENAMPILAN kulit yang muda dan anjal memang diimpikan setiap wanita mahupun lelaki. Namun apabila kesan penuaan mulai muncul, ia membuatkan penampilan tampak berusia daripada umur sebenar.

Ini sekali gus membuatkan keyakinan diri dan semangat berkurangan disebabkan kulit menjadi kendur serta wujudnya garis halus penuaan.

Ketika ini, antara perkara yang boleh dilakukan ialah berusaha untuk mencari makanan tambahan bersesuaian selain menukar gaya hidup lebih sihat bagi membantu mengembalikan keremajaan kulit.

Misalnya, mengambil makanan tambahan yang mengandungi kolagen kerana ia berfungsi untuk membina sehingga 70 peratus lapisan bahagian dalam kulit.

Kolagen dikenali sebagai protein yang akan mula berkurangan apabila usia seseorang itu menginjak sekitar 25 tahun dan kekurangannya akan menyebabkan kulit mengendur.

Untuk membantu mengembalikan keremajaan kulit seperti diinginkan semua orang, Appeton Essentials Kolagen Plus diperkenalkan bagi membantu membina semula dan meremajakan kulit dari dalam.

Ia mengandungi kualiti marin yang tinggi sehingga 100 peratus kolagen tulen yang disintesis ke dalam badan kerana dikatakan fungsinya lebih baik berbanding kolagen biasa.



Kolagen terhidrolisis itu membantu proses penyerapan 90 peratus lebih tinggi berbanding kolagen biasa. Bahan utama yang digunakan ialah ekstrak biji anggur yang dikatakan mempunyai antioksidan 50 kali lebih tinggi berbanding vitamin C.

Kehadirannya membantu melindungi badan secara dalaman dan luaran terhadap kemunculan atau kesan penuaan pramatang. Ia antara lain dapat membantu mengurangkan kedutan dan garis halus.

Selain itu, pengambilannya dalam rutin harian akan membantu meningkatkan keanjalan dan penghidratan, mencerahkan, membaiki kulit serta menebalkan rambut selain mengurangkan kecacatan kuku.

Appeton Essentials Kolagen Plus yang boleh didapati di farmasi terpilih itu diuji secara klinikal untuk menunjukkan peningkatannya pada kulit dalam masa tujuh minggu dan tidak berbau hanyir.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/01/30
Sumber

2 comments :

Hana said...

tunggu umur 25 dulu lah baru amalkan colegen.hehe

Nurulhidayah said...

ooo.. mude belia lagi rupenye Hana ni.. :D