Monday 11 March 2013

Kolagen bantu kekal muda


MyMetro
Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/05


UNTUK memiliki kesihatan kulit yang baik dalam jangka panjang, ia harus bermula dari bahagian dalaman supaya penghasilan kolagen kulit dapat dikekalkan seiring dengan pertambahan usia.

Ini kerana, 25 peratus daripada jumlah protein di dalam badan yang boleh dijumpai seperti pada tulang, salur darah dan otot adalah kolagen. Malah, 70 peratus lapisan korium kulit yang bertanggungjawab terhadap keanjalan kulit terdiri dari­pada kolagen.
Kemerosotan kolagen secara amnya disebabkan sinar ultraungu (UV), proses penuaan, keradangan dan serangan radikal bebas.

Justeru, pengambilan kolagen tambahan semula jadi digalakkan bagi mengekal­kan keremajaan kulit. Atas sebab itu, syarikat penyedia produk berasaskan semula jadi untuk kesihatan, Orifera, memperkenalkan Kolagen Amino AO, campuran enam bahan pemulihan digunakan sebagai sokongan optimum kepada kulit.


Bahan utama produk ini ialah kolagen marin bio yang bermolekul kecil serta mudah diserap dan digunakan tubuh badan. Kolagen Amino AO ini menggalakkan penghasilan kolagen di dalam badan dan melindunginya daripada kerosakan akibat radikal bebas serta enzim pelarut kolagen.


Kolagen Amino AO Orifera mengandungi asid amino yang tepat untuk mengembalikan kolagen yang sudah rosak di dalam badan. Penggunaannya secara berterusan dalam jangka panjang membantu untuk mengembalikan tenaga muda melalui proses pembalikan biologi secara semula jadi tubuh badan.

Selain itu, ia juga menolong melicin dan menjaga kulit daripada garis kedut akibat proses penuaan. Layari www.orifera.com untuk maklumat lanjut.
Sumber

No comments :