Monday 11 March 2013

Rumusan Baru, Lunatots perkenal produk campuran kolagen galak susu ibu


(Harian Metro,31 Oktober 2012)

Lunaworks Sdn Bhd (www.lunatots.com), syarikat Bumiputera yang memberi tumpuan kepada penjualan peroduk ibu dan bayi yang lebih dikenali dengan jenama Lunatots akan memperkenalkan minuman bagi menggalakkan penghasilan susu ibu dengan campuran kolagen menjelang Disember ini.
Pengarah Urusannya, Siti Nur Suraya Mohamed Ali berkata, produk yang diberi nama Chocolate Drink With Fenugreek itu sudah berada di pasaran sejak Jun lalu dan ia mendapat sambutan menggalakkan di kalangan pelanggan.

"Minuman berkenaan sudah diperkenalkan sebelum ini namun, ia hanya mengandungi halba yang berfungsi menggalakkan penghasilan susu ibu.

"Kami akan memperkenalkan minuman sama dengan tambahan kolagen yang bukan saja membantu golongan ibu mendapat susu lebih banyak, tetapi pada masa sama mencantikkan kulit,"katanya kepada Bisnes Metro di Kuala Lumpur.

Menurutnya, produk berkenaan tidak hanya terhad untuk mereka yang mengamalkan penyusuan badan, sebaliknya boleh diamalkan semua wanita.

"Kandungan kolagen marin dalam minuman itu dipercayai dapat mencantikkan kulit serta membantu menyembuhkan luka selepas bersalin, malah ia tidak hanya dihasilkan untuk wanita selepas bersalin sebaliknya boleh juga diamalkan mana-mana wanita yang mahukan kulit lebih cantik,"katanya.
Menurutnya, daripada ujian, ia terbukti membantu memperbanyakkan susu ibu dan yakin produk itu dapat membantu wanita yang mengalami masalah kekurangan susu badan.
"Ia secara tidak langsung dapat menggalakkan lebih ramai wanita menyusu badan walaupun selepas tempoh enam bulan dan dapat membantu wanita bekerja yang ada kalanya tidak mempunyai masa untuk mengepam susu mereka,"katanya.
Sumber

No comments :